Bijeenkomst georganiseerd door Dorst Samen.

Op 16 april jl. vond de eerste bijeenkomst plaats in De Klip, georganiseerd door de werkgroep Dorst Samen met hulp van de gemeente Oosterhout en Matthias Kalwij, de wijkmakelaar. Een inspirerende bijeenkomst voor alle vrijwilligersgroepen in Dorst, beloofde de uitnodiging.

Nou, en of het dat was! Een afvaardiging van de meeste vrijwilligersgroepen, verenigingen, stichtingen en buurtinitiatieven uit Dorst was gekomen, we telden zo’n 85 aanwezigen. Er was gezorgd voor een gevarieerd, doordacht programma. Namens de organisatie werd de avond geopend door Eugenie. Vervolgens kwam onze burgemeester aan het woord, gevolgd door Laura van de gemeente Oosterhout die ons wees op de mogelijkheid om gemeentelijke subsidie aan te vragen voor diverse initiatieven via het Subsidieportaal gemeente Oosterhout. Daarna gaf Walther Hoosemans aan welke andere Fondsen ook benaderd kunnen worden. Toen was het tijd om aan te schuiven aan één van de negen tafels om kennis met elkaar te maken, ervaringen uit te wisselen, ideeën te opperen en expertise te delen. Na 15 minuten werd het sein gegeven om van tafel en gespreksgenoten te wisselen. Op deze manier kon je 3 of 4x met verschillende vrijwilligers in gesprek komen. Na afloop van een gespreksronde werd het belangrijkste idee op een ‘geeltje’ geschreven en op een boom geplakt. Deze ideeën krijgen later nog een vervolg. Ook werd de mogelijkheid geboden om alvast aan te geven welke evenementen er op stapel staan zodat daarvan een Dorstse evenementenkalender samengesteld kan worden.

Het volgende onderdeel van deze avond was een interview met het nieuwe Oranjecomité, vertegenwoordigd door Stefanie en Nanda. Met veel enthousiasme presenteerden zij het programma voor Koningsdag 2025. Wat een energie!

Hierna werden de avond afgesloten en de sprekers bedankt voor hun bijdrage. Het was bijzonder om te constateren dat onze burgemeester en zijn partner langer aanwezig waren dan gepland. Dat zegt wel wat! En als je ziet hoeveel vrijwilligers zich inzetten voor ons dorp, dan wordt je daar erg blij van!

Natuurlijk was er nog tijd voor een drankje en hapje, ook weer verzorgd door vrijwilligers! Tijd te kort om iedereen aan te spreken!

Marjan, Marion en Eugenie: dankjewel voor het organiseren van deze geweldige bijeenkomst. Voor herhaling vatbaar!

Vinny

.

.

.